Nästa projekt :)

Ja, nu när köket är så gott som klart så börjar man så sakteliga kika på att ta tag i nya projekt i huset.
Ja det är ju lite så att har man köpt sig ett hus har man köpt sig evighets arbete. Men visst är det roligt!
Vi kommer att ta en liten paus, i alla fall av eget arbete, nu efter köket. Vi kommer nämligen ha en firma som ska fixa vårt badrum på nedervåningen och som börjar redan denna veckan. 
 
Det vi behöver göra är att måla taket och det har min käre make tagit tag i (TACK <3). Då jag tyvärr inte har möjlighet att göra den typen av arbete. 
 
Vårt nästa projekt blir vårt sovrum. Länge har vi tänkt att vi ska köra samma heltäckningsmatta i sovrummet som vi valt att lägga på resten av övervåningen. Men efter en 2 veckors pers med magsjuka hundar så har vi insett att det är nog ingen bra idé... tyvärr!!! för vår dröm har varit att ha en härlig heltäckningsmatta att sticka ner fötterna i på morgonen. 
 
Så istället blir det nog samma golv som vi valt att lägga i gästrummet och i det vi kallar mitt "pysselrum" :)
Det är ett grått laminat som är både skönt att stå på och som jag måste säga är otroligt snyggt. 
 
Moodboarden för sovrummet ser ut såhär.. i alla fall i mina ögon.. :D
 
Bilderna är lånade från Ellos.se, ikea.se och rusta.se
 
Golvet vi förmodligen väljer att lägga ser ut såhär:
Det kommer från Ikea och är både billigt och snyggt! Golvet heter PRÄRIE och är ett grått laminatgolv för ynka 89 kr / m².
Bilden är lånad från Ikea.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0