Att välja rätt lampa..

Som ni vet är vi mitt uppe i vår köksrenovering och det än så länge häpnadsväckande bra. Såklart tar det lite tid när man endast kan jobba på helgerna och alla moment är avhängda av ett annat, men ändå - vi tycker än så länge det är väldigt roligt och framför allt spännande att se alla förändringar.
Det kommer verkligen att ändra karaktären på hela vårt hus :) OTROLIGT spännande..
 
Alla val vi har behövt göra är gjorda:
  • Bänkskiva: kvartskomposit som enligt experterna ska vara otroligt hållbart och snyggt i längden
  • Köksstommar och luckor: Ikea - varför välja något annat när de är så otroligt duktiga och erbjuder helt fantastiska lösningar till ett mycket vettigt och fördelaktigt pris. 
  • Vitvaror: Siemens, de är de enda vi kan hitta som kan erbjuda de vi ville ha och som både var praktiskt och snyggt :)
  • Golv: som jag sagt innan - marockanskt kakel från RIF som vi köper via Loppisverkstan. 
Men eftersom vi flyttar både arbetsyta, vask och häll så krävs det både en VVS:are och en elektriker för att få det klart så som vi vill. Innan de kan komma måste vi få bänkskivan som en annan firma ska mäta och leverera den så att vi har någonstans vi kan "fästa" sakerna vi köper. Så ja, ett steg i taget.. 
 
Jo, det jag egentligen ville skriva och berätta om var ju det trots allt väldigt svåra valet av lampa. 
Vi vill nämligen ha ett både snyggt och praktiskt ljus över vår nya köksö som fungerar både som dekorativ belysning men också som en bra arbetsbelysning. 
Min käre man tenderar att gå åt det väldigt pratkiska hållet (tänker vinklar på lampa, styrka på ljuset och att inte bli bländad) medans jag ser det helt fantastiska i en snygg lamphållare och en otroligt snygg "glöd"lampa. Allt sett ur ett design och estetiskt perspektiv som vanligt.. 
 
Detta är några av mina absoluta favoriter:
 
 
Ja, kära nån va många snygga lampor det finns. Alla dessa lampor finns på ellos.se där också alla bilderna är lånade ifrån. 
 
Min man är mer inne på denna eller liknande:
Bild lånad från lampgustaf.se
 
Ja, vi får se vart detta slutar. Nu kikar vi på en lampa vi redan har hemma som påmminer om den ovan och kanske ser till att börja testa den med snygga lampor i, men vi får allt se vart detta slutar :D
 
Nu mello och pulled beef :D
 
Mysig lördagkväll allesammans!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0