En ny favoritdryck

Ja, som alla som känner mig vet är jag en stooor kaffedrickare. Men när man är stressad och behöver varva ner är ju tyvärr inte det den bästa drycken. Nej, så vad gör vi då? Jo, försöker hitta ett substitut. 
 
Tada.. och nu har jag äntligen hittat ett alldeles utmärkt substitut gott the. För att inte ändå få i mig en massa koffein/tein så har jag valt att köpa och dricka Rooibos, som är naturligt utan koffein/tein och därmed inga somhelst problem att dricka vare sig på kvällen eller när man är stressad! :) Bra va!
 
Jag har köpt 2 väldigt goda theer på stadens the-handel, och är självklart supernöjd. De är i lösvikt och har en smak av: jordgubb & grädde och Ananas, mango och Kanel. De är supersupergoda, men måste säga att jag tycker det är tråkigt när det blir så små bitar att hela koppen innehåller mer theblad än vatten. Så för enkelhetens skull har jag (efter mycket letande) hittat flera the sorter inom Liptons (trekant) sortiment som är gjorda på Rooibos eller i alla fall är koffein/tein fritt. Märkliga är att de varit precis framför ögonen på mig hela tiden, men jag har bara inte sett den fina symbolen att det faktiskt är ett just sådant the. 
 
Några av mina favoriter är: 
 
Ser ni informationen om koffein fritt? :)
Bilden är lånad.
 
Ja, det är verkligen en njutningsfull dryck.



 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0